11/17/2005

PPA - mannen, myten, mysteriet

Träningsmatch betyder att Pablo PA ser oförskämt bra ut igen. Förstår inte vad det är som gör att det inte ser så ut jämnt. Kanske är det, som någon annan sa, att man måste intala honom att det alltid är försäsong och träningsmatch. Fejksnö, minusgrader och toppluva.

Men jag håller tummarna för att det är den nya positionen som är lösningen. En lösning som åtminstone hittils verkat vara lika svår att hitta som att klara Rubiks kub.

Tror inte att mitt sätt att lösa kuben hjälper i detta mysterium (bryt sönder, sätt ihop, ljug)


Hoppas i så fall mer på mina övernaturliga krafter, hittills har det fungerat så att varje gång jag suckat tyst för mig själv och tänkt:
"Va ska han dit och toffla för", så har det följts av ett kanonskott.

Nej, jag har inte slösat med dessa tankar

Så vad säger ni, är ni beredda att göra ett försök. Nästa friläge så tänker vi alla gemensamt: "Nej! Inte Pablo!"

Hoppsan det är det nog redan några som gjort. Ok, inte ni som gjort det utan resultat - vi andra...

Just det, ni har nog inte missat det men detta kan inte länkas till/talas om nog många gånger... Stötta Olle

7 kommentarer:

Anonym sa...

Gällande Pablo. I träningsmatcher mot svagt motstånd är det lätt att glänsa.

Patric sa...

Sant, det gör det ändå inte desto mindre ett faktum att han ÄR bättre då. Nerver? Jag hoppas på positionsbytet

Anonym sa...

2003 var han bra både på försäsongen och i Allsvenskan. Han blir en ny Samba. Sanna mina ord. Aldrig en ny Kaos.

Patric sa...

Sanna mina ord, prisa gud, kör mot Sherwoodskogen!

Anonym sa...

Pablo som mittfältare kan bli en succé. Är det bara jag som kommer ihåg att han kom tillbaka från Italien som mittfältare, att han är mer lagspelare än avslutare, att han varit skadad det två senaste åren, att det bara är inställningen som hindrar Pablo från att bli en toppspelare, att det aldrig är för sent att växa upp, att det bara...........

Anonym sa...

Avsaknaden av snabbhet och ett dåligt tillslag hindrar Pablo från att bli riktigt bra. Dessutom är han ju bäst som felvänd, vilket han inte så ofta kommer att få vara som offensiv spets.

Anonym sa...

David, han har ju oftast fått boll felvänd. Nu kanske han äntligen får den åt rätt håll.