11/22/2005

I den verkliga verkligheten...

... så tränger sig något så obehagligt som ens jobb in och blir - verklig. Tvingas idag - med en min som om jag har en skalad hel citron i munnen - acceptera att det är via mitt arbete som jag försörjer mig inte genom att sitta och spåna runt/titta på/åka för att se på Bajen. Orättvist.

Kommer inte åka till Skien. Känner redan nu en viss ångest över att på ett enkelt sätt inte kunna få ta del av matchen på torsdag. Det handlar inte bara om att jag inte kan åka dit - det har hänt förr - utan för att det denna gång till och med känns tveksamt om text-tv kommer att rapportera från matchen.

Funderade under gårdagskvällen på hur man skulle kunna lösa detta dilemma. Kom på en smått genial idé (är inte nästan alla de idéer som man kommer på själv smått geniala till en början?).
Bajen borde fixa en lokal (lämpligtvis med dryck) där de - som drabbats av verkligheten - kan samlas framför en tv/radio eller en telefon med målservice och genomlida kvällen i grupp.

Finns denna företeelse redan? Led mig dit!
Om inte - fixa nu!

Batan, tjolahopp vad skönt det kan få vara att stå vid sidan om och bara titta på

Inga kommentarer: