11/22/2005

Filosofisk rättvisa

Anders Carlsson är ett namn får åtminstone 75% av supportersverige att rysa till. Mannen som gjort dom underliga övergångarna lite fulare. Han som verkar sporra sina spelare att ställa sig i skuggan av Bosman och rycka på axlarna och säga "om jag bara kunde så..."

Till slut så kommer verkligheten ifatt och under gårdagen infann det sig ändå till slut någon sorts filosofisk rättvisa - det är inte mer än rättvist att Herr Carlsson får pröva på känslan att stå med byxorna nere vid fotknölarna.

Inte för att det bekommer honom, direkt. Läs sista stycket...

'N' every gimmick hungry yob
digging gold from rock n roll
Grabs the mike to tell us he'll die before he's sold
But i believe in this - and it's been tested by research
he who fucks nuns will later join the church
Death or Glory, London Calling, Clash

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul citat,
i morse innan jag gick upp låg jag och tänkte på det. Letade rätt på London Callingplattan (hade glömt exakt vilken låt det var var på), lyssande fram till "he who fucks nuns" och garvade.
Jag som alltid tyckt det varit trist att det varit två as-lag i den här stan, men att se båda i aktion samtidigt är klass!

Patric sa...

Det där är en sak som jag funderat på länge. Jag har kommit fram till att det inte finns en händelse som inte går att beskrivas med en textrad från London Calling.

I min värld befäster din sin position som jordens mittpunkt mer och mer.