11/21/2005

Om att resa väster ut

Äh! jag ger upp.

Flyg - går (här, här och här) men riktigt billiga biljetter verkar inte finnas. Hittar du en billig biljett så är du lik förbannat tio mil från arenan.

Tåg - går inte längre. Ett minne blott är det direkttåg som åkte mellan Stockholm och Oslo. Kanske kan du komma hem med tåg på fredag - kanske. Om du först åker till Göteborg sen hem. Inget tåg.

Bil - jag är en bekväm jäkel jag åker bil på borta matcher jämnt. Jag får åka när jag vill - åka hem så fort som jag (och lagen) vill. MEN har ni åkt bil i Norge så verkar det bestående intrycket vara: "Gör inte det". Förvisso en aning överdrivet (tror jag), men i det här fallet bangar jag för avståndet - 65 mil.

Det enda rimliga alternativet är alltså:

Detta, ta Bajen Fans bussen. Döva den långa resan med en bra bok, en bra skiva eller en bra öl (eller alla alternativen). Sista anmälningsdagen är den 22/11 så se till att anmäl er idag.

Känner mig lite besviken över att inte kunnat luska fram något smidigare alternativ resa - för oss som gärna kommer tidigt, stannar kvar och åker sent. Säkert finns det ett antal personer som hittat dom rätta alternativen. Lovar bättring till Midtjylland och Vålerenga...

Bo - gör man rimligtvis i Oslo. Kul stad med väldigt bra "nattliv" - men glöm inte att ta med stora plånboken. Allt är dyrt i Norge.

1 kommentar:

Patric sa...

http://www.safflebussen.se/index.php?&language=se&page=seek

klistrar in en länk till Säfflebussen. Ett billigt bra alternativ till att ta sig till Oslo - för dom vill stanna kvar över natten.

Missade detta i o m att jag tänkte buss som buss. Billig resa - det man behöver i sådana fall är TID...