8/17/2005

Mål? Sex igen!

På Söderstadion för att kolla lite extra på Klebér och Tony. Det jag mest av allt kom fram till är att det är stört omöjligt att bedöma om en back är bra eller ej i en match där 95% av deltagarna inte riktigt bryr sig.

Klebér är en bra back, skadebenägen förvisso men en bra back. Rutinen syns och han spelar stabilt. Han gjorde till och med hemlöpningar i halvraskt tempo utan att gå sönder - det är väl bra? Som det var bestämt så spelade han bara en halvlek och han gjorde inte bort sig.

Det gjorde inte heller Tony Lochhead, han var ok. Han visar potential, när han blivit varmare i kläderna (under matchen) gjorde han flera fina löpningar och hängde med i anfallen. Spelade enkelt och hittade enkla lösningar - inget krångel. Han spelade hela matchen.

Men en riktig värdemätare för de båda vore en match med mer - intensitet.

Kan inte bestämma mig för vad jag tycker. Det finns ett inbyggt motstånd mot Klebér, som jag har svårt att ta mig förbi vilket gör att jag fortfarande tror att jag tycker att: om man ska värva någon så är det nog mer vettigt att värva backen med ambitioner och möjlighet till utveckling.

Men kanske vore det lika bra att inte välja någon av dem och böra rikta in sig på José eller Tappert i HTFF. För visst är det en backup vi söker? Med J.Jensen och Petur i matchform så hamnar väl Max på kanten. En backup till vänstern när Hella lägger dosorna på hyllan.

Talang, potential eller rutin? Fråga inte mig!

-> Kul att se Hindsa igen - två mål. Ett var riktigt snyggt.
-> När väl Haris började tända till så stod han för flera läckra framspelningar - gjorde dessutom ett mål
-> Erik J är riktigt bra när han får spela som han vill. Ta det lite lugnt för att stötvis glänsa. Då glänser han å andra sidan ordentligt.
-> Talangerna då: Tappert var mycket bra. Viktor hade ett grymt första ryck. Måste tyvärr medge att jag inte riktigt vet vilka alla är - så jag låter resten av talangerna vara oomnämnda (om nu det är ett ord).


Frågan som får svar på fredag:
Kommer drömmen om att återigen få se Eskils frisyr i grönvit-tröja snart bara vara en avlägsen anekdot?

På fredag får vi svar

Inga kommentarer: