8/12/2005

Fotbollskultur och annan kultur

Först på morgonen så var jag en sväng förbi Söderstadion. Joakim Jensen känns som om han varit i Bajen sedan mitten av 60-talet och det måste ju vara bra. Bajen har värvat en lirare som känns som en BRA och stabil fotbollsspelare - med självförtroende. Men vad vet man egentligen, även Joakim Jensen har två stycken lårbaksidor.

Tony da Kiwi då, känns helt ok och kommer nog inte göra bort sig. På något sätt så känns han som en logisk värvning. Eskils hår går från generation tilll generation av Hammarbyspelare. ... jag minns i min ungdom när den ursprungliga Eskil hade sin frisyr...

Ett ordentligt sidospår:

Var och turistade ute på Subörb i Alby (nycirkus-festival) under efetermiddagen och hamnade framför en scen med battlande juniorrappare. Fan man är arg när man 13-14 år nu för tiden - men det dråpliga är att man själv tycker att det är lite... lite gulligt!

Som när flickvännen under semestern blev rasande över att en liten fjortis försökte göra sig vuxen genom att dra usla skämt som ledde till att "fruntimmer det och fruntimmer datt". Också lite gulligt, men mest av allt känner jag (med stor lättnad) jag är inte en fjunig tonåring längre - yihaa!

Men vill ni se arga och kvasicoola 14-åringar så ta er en tur dit ut - äh! gör det ändå. Det är faktiskt riktigt kul!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tom Turesson-Hasse Eskilsson-Tony Lochhead.
Frågan är:vem gav den krulliga stafettpinnen till Tom T i tidernas begynnelse?

Anonym sa...

Du skulle stannat på Subörb lite längre så hade du kunnat höra på Saïan Supa Crew, dom svänger ett gäng! Och det säger jag inte i egenskap av fjunig tonåring ;)