8/05/2005

Björne axlar manteln

Snygga mål är inte alltid de som är mest estetiska, det snygga målet är - för mig - det mest förlösande.

Micke Anderssons stänkare kommer ju självklart hamna på de flestas listor över årets mål - det förtjänar det.

Men Björn Runströms mål var så otroligt skönt att det kändes ända ner i magbotten. 2-2 av den person i Bajen som förtjänar att göra mål varje match p g a sitt hjärta för Bajen. Slitandet under de senaste åren börjar bära frukt. Björn Runström kommer successivt att axla (förlåt men jag verkligen måste) manteln och bli den målspottare vi Hammarbyare förtjänar.

Troligt? Jag vet inte. Men Runa är rätt man för detta.

Hur kan man vara så plump att man förstör nationalsången med Bajenramsor?

Hur kan man vara plump så att man förstör nationalsången med Djurgårdsklänningar, små barns falsksång, o s v...

Hur kan man vara så billig så att man säljer hela fotbollssjälen och upplevelsen med att
"Farligt läge, hörnan sponsras av Svensk Fa....

Jag är ju jävig, men hellre Bajens nationalsång innnan varje match, än den svenska så där lite grann när andan faller på.

1 kommentar:

Patric sa...

det gjorde dom inte,

jag tänker mer på hur allsvenska lag annars får misshandla en nationalsång/fotbollsmatch