8/25/2005

Lasse låter logisk

Lasse L låter lite logisk: "Längre lösningar, Lurigare låta lämna laget.".
...förlåt har precis ögnat igenom en gammal Fantomen. Märkte att jag inte var så bra på detta. Jag släpper L:andet.

Nåväl jag är inte först med denna iaktagelse men trots detta så finns det en poäng. Lagen måste vara mer långsiktiga. Vill man behålla sina spelare så måste man skriva kontrakt som räcker över en Champions league satsning. Det är förvånande att klubbar varje år bli överraskade över att deras spelare snart blir Bosman och att dom vill bli proffs.
Alltså inte proffs som i att vara fotbollspelare som yrke utan som att vara fotbollsspelare som yrke i Europa. Nej, inte Europa som i Sverige utan som i "Europa".
En spelare som vill vänta ut sitt kontrakt gör det - oavsett säsongsupplägget.

Sen så önskar jag att jag aldrig mer får höra dessa fraser ihop: "...jag vill gärna bli proffs..." och "...är besviken på ledningen". Om man inte nöjer sig med att vara proffs, utan vill vara "proffs". Skriv ett kontrakt som låter dig gå när kontraktet "säger" att det är rimligt. Stå ut med att kontraktet inte ser ut som du önskar denna gång - skriv ett bättre nästa gång.

Glömde att skriva det förut. Men "Krädd" till Äpplet som en av få som faktiskt fattar att Sverige ligger där det ligger.

Tillägg efter att ha tänkt till lite till:
Jag måste sluta läsa AB. För hur vridet blir det inte när man tycker att LL låter logisk, den person som i samma veva valt Dorsin före Sveriges bästa vänsterback och mittback just nu.

Ändrar rubriken till: Lasse kanske eventuellt kan låta lite logisk - men det hjälper inte!

Inga kommentarer: