8/26/2005

7-0 på Årsta och Jorden ÄR platt

Fundamenten i min tillvaro håller på att sakta men säkert att vittra sönder. Jag har både börjat se Klibbe som en habil fotbollspelare OCH börja gilla det jag ser. Härnäst kommer det att bli klart med Runström, jag får en otrolig löneförhöjning och det kommer visa sig att jorden är platt.

Matchen

Klebér visade som sagt upp sig från sin bästa sida och var den som var bäst i backlinjen av honom och J. Jensen. Nu kanske vi inte skall dra för stora slutsatser av reservmatchen mot AIK. Det var ju knappt juniorer som iklätt sig den inte allt för snygga svart-gula tröjan.

J. Jensen blir nog bra. Det finns något kompromisslöst över hur han går in i närkamper som jag gillar. Stark och resolut emellanåt - men även oinspirerad i denna match. Men det var det fler som var...

Haris och Samba gör ju lite som dom vill i b-lagsmatcherna. Samba kör några finter och gör mål. Haris - som började första halvlek strålande - spenderade andra halvlek med att försöka slå rekord i antal Ronaldinhofinter i rad. Roliga att se och kanske kan man inte kräva mer av någon när man leder med 6 mål.

Hindsa blir starkare och starkare för varje gång jag ser honom. Fastän han ibland ser ut att ha inte ha någon teknik alls så är det verkligen inte så. Hans lite kantiga spelstil verkar vara svårläst. Teknik har han absolut, dessutom verkar han ha ett driv som kan göra honom svår att stoppa.

Micke A gör en rätt bra match också men kunde med lite mer koncentration blivit femmålsskytt.

Talangerna gör sällan bort sig i dessa matcher. Inte heller i kväll. Intressant att se är att talangerna ser ut att äga dubbelt så mycket rutin än AIKs talanger. Jag tror att HTFF-satsningen är något som Bajen kommer ha nytta av lång tid framöver!

Startelva till nästa reservmatch?:

------------ Jon -------------
Klebér - Pétur - Jensen - Hella
Samba - Micke - Haris - Aubynn
------ Pablo -- Hindsa -----

1 kommentar:

Anonym sa...

Den laguppställningen ser ut som ett rätt okej allsvenskt lag...