9/23/2005

Årsta IP (23/9)

Visste ni att det är alltid är sommar och sol över Årsta - även idag. Varmt, skönt och ett alternativ till att ha trist och behöva jobba (tack för allt ni gett mig, komptimmar!)

20 spelare på plats och den mesta tiden gick åt att springa, springa och springa. De två som saknades var Björn och Erik J. Efter några minuters kallsvettande fick jag till slut klarhet: "Nej, Björn är inte avstängd utan förkyld". Detsamma gällde Erik - förkyld alltså.

Paranoia kopplat till "glaset e´ halvtomt"-humör är en hemsk kombination. Som tur var så räddas jag av stora och ljudkänsliga öron.

Efter att laget först gjort en ganska lång idioten, sedan en lite kortare variant för att avsluta med en riktigt kort rackare fanns det plats för lite spel mot två mål (och två målvakter). Bra tempo, en hel del tuffa närkamper och snygga mål blev det. Kan inte säga att det var någon som utmärkte sig precis, men skall jag ändå samla ihop lite tankar sååå:

Supporter i allmänhet har orimliga krav på vad en 20-21 åring skall vara. Är man rimlig så kan man förstå att svackor för någon i den åldern inte behöver betyda mycket mer än att det är en motgång som kommer stärka i slutändan. Tittar man på fotbollsspelare över lag så är man ju ofta som bäst när man börjar närma sig de trettio - i alla fall äldre än 25.

Antalet Zlatans i världen är inte många. Vem vet var Zlatan är om tre år? Jag kommer ha tålamod med Stoor, Haris, David J och Pablo oavsett hur slut dom är hos neggo/realistbajaren.

Nåt år till av tålamod i alla fall

Sen hoppas jag på någon förändring i startelvan till på måndag. Är det inte dags för Jensen att kliva in (och låta Sulan ta en kant)? Kan det inte vara läge att få Hindsa från start och se vad hans aviga teknik kan göra för skillnad. Det känns som om det skulle kunna ge hela laget en kick om man vågad ändra lite.

Hindsa istället för Erkan på kanten (Erkan fixar lätt att komma in i andra och göra en pyts). Stoor får vila till förmån för Jensen.

Pablo behöver göra några Runa-mål. Nicka in ett med bröstet, skjut in ett med låret, en styrning med röva.

It´s all in your head

Just det, Hella-tifot i måndags var bäst. Nu vill jag se det varje match resten av året.

Inga kommentarer: