9/26/2005

Anti-Antibajen-Bajaren

Jag har betstämt mig, åtminstone för idag, att vara rent outhärdligt postivt inför kvällens match. Solen skiner, Pablo gör tre mål och Klebér är en klippa.

5-1 till Bajen. Jag är AntiantiBajen-Bajaren. Inte alls släkt med AntiBajaren eller Antibajen-Bajaren. Jag vågar vara postiv och tar smällen med glädje efteråt.

Som ni märker så kämpar jag grovt med inställning...

AntiantiBajen-Bajaren lovar att Pablo bara gör fula, enkla mål som han inte förtjänar att göra och får lära sig att det är mål som mål. Fult, snyggt, hårt, löst mål ÄR mål. Snyggaste målet som kommer från Pablo är när han missar bollen med skottfoten och styr upp bollen i nättaket med skenbenet på stödbenet.

AntiantiBajen-Bajaren märker snabbt hur skoj det är att prata om sig själv i tredje person.

Dags att dra iväg till Söderstadion snart och få se den lilla hemlisen som utlovats på Officiella sidans blogg (som sagt ALLA har en Blogg)

Lite fundersam blir man ju över innehållet på Officiella bloggen, om nu rykktena stämmer att Linderoth inte pratade om matchen på officiella senast p g a en överdrivet negativ gästkrönika. Hur mycket lösa funderngar hamnar i den bloggen.

Roligast vore ju om Linderoth var den som skrev på bloggen. Ja ja vi får väl se, man kan inte få för mycket information då det gäller Bajen.


Om det nu är någon som är intresserad så torskade det egna gänget 3-1. Men kämpa insatsen var brutal och mer än godkänd. En bruten fot, en sydd läpp (ja inte på mig utan i "mitt" kämpande lag) och en ordentlig press på laget som ligger 30 poäng före. Klart godkänt...

1 kommentar:

Patric sa...

Äntligen en ärlig person som ser sanningen...