9/06/2005

Kort rapport från Bajen mot Assyriska

Först och främst, jag har tagit mig ur min psykos som gjorde att jag faktiskt blev upprörd över att Expressen och Aftonbladet bara skrev en massa skit. På andra sidan detta trauma så vet jag ju att detta är lika självklart som att en upplaga av vilken av dom innehåller minst en chock á la 1700-talets puritanska England. ("Nakenchock - bar axel på kvinna på offentlig plats")

Ja, ja, nog om detta.

Bajen mot Assyriska på Bårsta IP

Ett tidigt mål från Assyriska gjorde att jag fick för mig att det faktiskt skulle bli någon sorts match denna kväll. Tidigare möten har ju som mest varit en defilering av Bajen från början till slut (6-0, 6-1, 4-1 - tyvärr var Henman tvungen att bryta i tredje set.)

Till en början så hade Bajen märkvärdigt svårt att göra mål. Många fina spelsekvenser som inte resulterade i mål. Men till slut så började målen trilla in bakom den lila-gula målvakten.

Haris stod för två mål. Det första var otroligt snyggt - en kanon från 30 meter. En förlupen hörna landar vid Haris som trycker in bollen i målvaktens vänstra hörn. Haris andra var också snyggt.

Övriga målskyttar var Klebèr och Pablo.

Sen drog jag hem, när jag inte längre såg planen p g a en vägg av mygg. Det återstod cirka 25 minuter av matchen.

Saker som sitter kvar på näthinnan:

Petur verkar vara helt tillbaka. Trots att en träningsmath inte är en värdemätare när det kommer till matchtempo så är han inte destomindre tillbaka.

Klebér, suck! Vad ska man säga. Han spelar fortfarande bra, jag tycker att han spelar bra - och jag kan inte riktigt förhålla mig till det ännu. Han verkade åka på en ordentlig lårkaka i början av andra halvlek och klev av strax efter.

Haris Seg till en början, men efter sitt drömmål spelade han inspirerat. Har ett ordentligt klipp på bollen.

Jeffery och Pablo gör vad dom behöver, inte mycket mer. Ett snyggt framspel av Jeff till Klibbes mål. Pablos mål är också väldigt snyggt.

Hindsa, PFO och Fischbein sliter och gör det bra. Hindsa växer mer och mer (i mina ögon). Kanske ett äss i Linderoths skjortärm under hösten?

Vet p g a mördarmyggen tyvärr inte hur matchen slutade. Men med tanke på temposänkningen efter Bajens fjärde mål behöver det inte ha blivit många fler mål.

Ner med mygg!

Tillägg: Bajen vann till slut med 6-1

Inga kommentarer: