10/16/2005

... och alla verkar tänka: Precis!

Blogginlägget är nu uppdaterad med STILLBILD FOR DUMMIES (eller för översmarta). Guiden för förståelse - i kursiv stil
Inledningsvis försöker jag säga att jag tycker att det var komiskt att ett budskap som bara skulle kunna tolkas på ett sätt blev så härligt tvetydigt:
Det roliga med banderollerna på Söderstadionträningen i lördags är att alla som var där eller sett banderollen på bild verkar tänka: Precis, så är det!

Stycke två: Ironi alt. försök till ironi, åtminstone sista meningen:
Oavsett om vad man tycker så verkar detta vara en av få gånger som nästan alla Hammarbyare håller med om budskapet - även om man nog inte är helt överens om det egentliga budskapet. Härligt med konsensus.

Stycke 3, apropå någonting helt annat:
Laul har en kortare reflektion över alla nymoralister och kan inte förstå varför det är på detta viset. Trots att han jobbar på tidningen som verkligen arbetat sig fram mot det faktum att en "nakenchock" är en kortklänning, "fans som rasar" är fyra i en klunga, "folket rasar" är 40 i klunga, u z w....
Klura på den!

Till sist, en sent tillkommen disclaimer:
Ett litet sent tillägg:
Nej jag ställer mig inte bakom de "40 arga" i lördags. Jag tyckte att jag var tydlig i att det roliga som uppstod i lördags var att oavsett var man stod i frågan så stämde budskapet.

...åååh så skojsigt!

Inga kommentarer: