10/03/2005

3 saker...

... som jag är helt bergsäker på:

1. Jag kommer konsekvent vägra att sitta och sukta över att Bajen borde vara som DIF/MFF/AIK/IFK/VPK. Hur sant det än må vara så finns det något så fundamentalt fel i att vilja att Bajen ska va som Djugårn.

2. Det var kanske inte värre förr, men vare sig vi spelar i Champions League eller superettan behöver vi vårda historien. Historien finns kvar trots att man siktar framåt - det är faktiskt bättre nu.

3. Jag håller på Bajen för att det är Bajen. Fotbollssupportrar är generellt sett en aning fåniga, inte trodde väl du att du blev cool för att du höll på Bajen. Avgå någon?

Totte på officella surar och visst har han en poäng, det har varit ett oändligt gnällande och skrikande hela denna säsongen - som om det är mer för sakens skull. En framåt strävande Bajare är den som hatar VARJE felpass.

Det är nog såna som jag som drar ner Bajen i fördärvet - förlåt mig!?!

Inga kommentarer: