1/19/2006

Max Boll*

För att avsluta min fundering runt Rolle-06 så kan jag ändå konstatera att det är så avsevärt mycket roligare att höra en fotbollsspelare uttala sig som verkar ha lite hjärnaktivitet som åtminstone färgat det som kommer ur munnen. Jag blir så skönt överaskad när en fotbollspelare eller ledare faktiskt säger någonting.

Jag är helt säker på att det inte handlar om att fotbollspelare är dumare (eller smartare) än andra. Tror snarare att det är miljön man lever i dagarna igenom. Fördomsfull som jag är så tror jag inte att det är mycket politik som pratas på luncherna mellan lagkamraterna. Det är ju heller inget som journalister är intresserade av att fråga om. Dom vill veta vad som hände i omklädningsrummet mellan första och andra...

...jag har såklart fel.

För inte kan det vara så att den senaste boken den genomsnittlige fotbollsspelare läste var Max Boll*. P g a att Max Lampa, Max Napp och Max Potta var sådana fängslande böcker.

* Apropå Max Boll. Det lät som om (jepp bara radio för mig igår) Max var över genomsnittet i första och som genomsnittet i andra. Hoppas att Max får en till chans från start i nästa match - tror att han kommer göra en bättre insats när han blivit lite varmare i kläderna. Max verkar förövrigt vara en av dom som förstör min myt om fotbollspelaren och allt annat dravel jag skriver här ovan.

1 kommentar:

...grönvita sidan upp! sa...

Max Boll är ju skitbra! Klassiker i genren.